Einde Missie!!!!!

9 november 2013

E.O.M. (End of Mission) op 8 november 2013.

Na een jaar Afghanistan is het dan zover. Het jaar is werkelijk voorbij gevlogen!!!

De eerste 8 maanden in Kunduz waren fantastisch. De laatste maanden in Kabul minder. Maar 'overall' een geweldig mooi jaar mee mogen maken.

Op 7 november (ik had nog één dag verlof) werden we om 09.00 uur opgepikt om afgezet te gaan worden bij het vliegveld. Om 11.30 uur zou ons vliegtuig vertrekken naar Istanboel. Onderweg hoorden we al; dat we 2 uur vertraging zouden hebben. Dat was geen probleem want voor de aansluitende vlucht Istanboel Amsterdam moet je een uur of 4 in Istanboel wachten.

Anders werd het toen we op het vliegveld hoorden dat de vertraging was opgelopen tot 4 uur!!!

Er was nog steeds een kans om de aansluitende vlucht te halen. Na het 'boarden' zaten we dus braaf in het vliegtuig te wachten op vertrek.... te wachten op vertrek.......te wachten op vertrek. Inderdaad...te wachten op vertrek.RUIM EEN UUR!!!!!! Te lang dus om mn aansluitende vlucht nog te kunnen gaan halen.

Wel balen want uiteindelijk had ik er toch op gerekend om s' avonds thuis te zijn en mn verjaardag (8/11) thuis te kunnen vieren.

Nu heb ik de nacht, nou ja nacht, in een hotel in Istanboel doorgebracht. Om een uur of 4 de wekker en om 5 uur met de bus naar het vliegveld. Uiteindelijk kwam ik om 11.10 uur in Amsterdam aan, Vlug de bagage oppikken en wegwezen. Niet dus....mn bagage hadden ze in Istanboel laten staan.

In de aankomsthal werd ik opgewacht door een vertegenwoordiger van Ipol (bedankt Rob), een dame van het Thuiskomstcomité, twee collega's van de Unit Mensenhandel (bedankt Alex/Frank) en mn zwager Pim, die mij precies een  jaar geleden ook uitzwaaide.

Allemaal hartstikke bedankt want, ook al dacht ik van tevoren 'dat gedoe allemaal als je aankomt'....tóch is het leuk en geeft het een goed gevoel.

Verder wil ik iedereen bedanken die, op welke manier dan ook maar meestal via Stofhapper, gereageerd hebben op mn verhalen of zomaar!!!

Als je alleen op je kamer zit in Afghanistan of welk Verweggistan dan ook, het is heel erg prettig om wat contacten te hebben en te merken dat mensen (vrienden, collega's, familie, kennissen) zo af en toe aan je denken en/of met je meeleven.

ALLEMAAL HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Willem:
    10 november 2013
    Goed verhaal weer, jammer van die vertraging!
    Fijn dat je er weer bent Jaap! We drinken snel een biertje!

grt

Willem
  2. Mel:
    Hey Jaap!

Het was erg interessant om al je boeiende verslagen te lezen afgelopen jaar.
    Zo konden wij een beetje meekijken in je dagelijkse leventje daar d.m.v. je verhalen en foto's:)
    Tot zaterdag! Xxx
  3. Terry:
    Hey Jaap,
    Ondanks dat het soms wel eens anders overkwam ben ik toch blij dat je weer heelhuids teruggekeerd bent.
    Mocht ik aankomende zaterdag per ongeluk iets te veel vocht tot me genomen hebben ga ik je misschien wel zoenen !!!!!
    gr. Terry