Ceremonie PeM

20 februari 2013

Woensdag 20 februari .

Maandag naar het Police Headquarter( PHQ) Kunduz geweest samen met Frans en Frank die later nog een afspraak hadden op het ‘nieuwe’ politieburo Police Sub Station 3 (PSS3). Ik had een afspraak met de majoor van de PeM.

Belangrijkste reden van dit bezoek was om te regelen dat hij de ceremonie/inauguratie zou gaan regelen voor de PeM.

De majoor, zeeeeer enthousiast en gemotiveerd zou dit gaan verzorgen meldde hij. Verder heb ik hem een ontwerpje gegeven van een billboard wat op de containers geplaatst moest gaan worden.

Verwonder je niet maar verbaas je slechts; het billboard heb ik zélf ontworpen. Zoals het me wel vaker opvalt hier “Het valt niet mee om gewoon te blijven” (haha)

Voor hét billboardPrachtig toch??!!!!!!

Verder nog wat kleinere dingen met hem besproken en toen naar PSS3 waar Frank en Frans een afspraak hadden met de commandant daar.

Het PSS3 is zeer recentelijk verhuisd naar en nieuwe lokatie....deze dus.

Inmiddels weet ik dat de politieburo’s hier wat minder geoutilleerd zijn als bij ons maar dit.......................SLOEG ALLES.  Wat een varkenshok!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De foto’s zeggen wel voldoende denk ik. Verder valt er, qua vunzigheid, niet veel méér over te vertellen.

PSS3Interieur PSS3Interieur PSS3Badkamer PSS3De badkamer!!!!

De dinsdag nog wat kontakt gehad met de majoor. De man wilde ongeveer 150 a 200 man uitnodigen en deze voorzien van allerlei hapjes, drankjes en toespraken.

Op 31 januari werd de ceremonie afgelast in verband met security en een toen, zeer recente, zware aanslag.  Dus probeerde ik hem nog een beetje te remmen. Gedreven door zijn enthousiasme meldde de majoor dat 150 man geen enkel probleem zou zijn. Hattie zo geregeld !!!!

Niet dus! De generaal moest het één en ander voor de majoor tekenen en besloot vervolgens dat hij (de generaal dus) wel voor de genodigden zou zorgen . Dit hield in dat er ongeveer 50 man zouden komen.  Onze ‘close protection’ (cp) jongens waren redelijk blij toen ze dát hoorden.

Woensdag 20 februari om 14.00 uur was het dan zover. De ceremonie zou op dat tijdstip aanvangen. Het werd 14.20 uur dus dat viel mee!!

En zaaltje met veel journalisten met foto -en videoapparatuur.TV ploegen

Na een gebed van een imam volgde het officiele gedeelte. Dat is makkelijk want er wás geen ander gedeelte. Alleen maar sprekers; de generaal (korpschef Kunduz), de gouverneur van de provincie Kunduz, een ‘oudere’ (gedelegeerde van provinciale staten) en nog twee belangrijke mensen.

.General Andarabi (korpschef)Generaal AndarabiGouverneur                                                         Gouverneur

Het was zó officieel dat de leden van het PeM team, met uitzondering van de majoor niet in de zaal aanwezig waren!!!!!!!!!!!!!!!!

Aan het einde van de sessie werd ‘onze’majoor nog geinterviewd voor de PeM containers en ‘mijn’ uithangbord.

Majoor Saboor voor de camera's

Wel zonde. Ik had me van het hele gebeuren toch iets anders voorgesteld.

Om een uur of 16.00  waren we weer terug op de compound.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Terry:
    20 februari 2013
    Knap bordje gemaakt Jaap............
  2. Annie Oosterink:
    21 februari 2013
    Hoi Jaap,
    Je leert zo wel het één en ander. Je bent van alle markten thuis. Is het niet de horeca, dan wel de crea. Geweldig Jaap. groet Ben en Annie
  3. Maarten van der Kolk:
    5 maart 2013
    Ik lees dat ik niet veel gemist heb!
    Dat de teamleden er niet bij waren was wel weer heel bijzonder!