Masar e Sharif

25 februari 2013

Zaterdag 23/2 met het Eupol vliegtuig naar MeS om daar op zondag een cursus te volgen mbt Improvised Explosives Devices (IED) omdat die hier toch vrij regelmatig (!!) aangetroffen worden én afgaan.

Eerst vrijdag nog een ceremonie bijgewoond van een diplomauitreiking gevolgd door een Afghaanse maaltijd (wat moet dat moet)........

ceremonie2

Zaterdag dus op tijd vertrek en wat inkwartieren. Voordat we vertrokken was het nog even spannend of we wel zouden kúnnen vertrekken omdat ons kamp aangevallen zou kunnen gaan worden. Het moet ook niet gekker worden!!!!!!!! Nog ff en dan moeten we met onze kogelwerende vesten aan gaan slapen.................

De volgende dag de cursus gevolgd door een bezoekje aan de wereldberoemde Blue Mosque in Masar. Het schijnt dat de neef van Mohammed hier begraven ligt.

In ieder geval is het één van de meest heilige plaatsen voor moslims én een prachtig gebouw!!!!!!!!!!! Hééééél erg groot ook met een mooi aangelegd park er omheen met, het zal je verbazen, blauwe bankjes en blauwe hekjes.

We hadden de gelegenheid om, voor de verandering, een keer uit te kunnen stappen en tussen de mensen lopend een paar foto's te maken.Blue Mosque MeSBlue MosqueInderdaad!

Voor- en nadat we bij de moskee aankwamen nog een paar fotootjes vanuit de auto.ritje door MeS

Hotel/trouwgebouwHotel annex trouwgebouw

Dit soort gebouwen zie je heel veel in de steden. Mega veel glas en erg mooi om te zien. Hier geven de Afghanen veel geld uit voor hun trouwpartijtjes!!!!!

Hoezo geen plek!Niet uniek hier maar wel leuk om te zien!!

Maandag omstreek 10.30 weer terug in Kunduz. Vanaf morgen gaan we weer verder met ons 'gewone' werk.

1. Terry:
    25 februari 2013
    Ik mis de explosieven !!!! Of durfde je niet ????????
  2. Sas:
    10 maart 2013
    Ha Jaap hoe gaat het daar? Zo te zien heb je je draai gevonden! Binnenkort ff break in Dubai. Nou kan je zeggen dat het gaaf is! Binnenkort weer eens een biertje samen en ff biipraten! Groeten van Bas sas demi en jelte
  3. Timen:
    11 maart 2013
    Hoi Jaap
    Alles goed zo te zien
    We houden je verhalen en foto's met veel plezier in de gaten.
    Nog even en dan samen lekker genieten!!
    Gr-tjes Ida en Timen
  4. Jan Schut:
    11 maart 2013
    Hoi Jaap,

Misschien een beetje een late reactie, maar ik was de site kwijt van jouw verhalen. Gelukkig heb ik die weer gevonden. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik begrijp uit het nieuws dat de missie misschien toch niet zo lang zal duren. Dat zou jammer zijn.
    Veel plezier daar en nu blijf ik je volgen.

Groetjes Jan Schut.